Szerkesztőket keresünk

Ha valaki érez magában egy kis kedvet, hogy szakmai témákról írjon (akár teszteket is), az nyugodtan jelentkezzen!

Facebook

Címkék

2013 (1) 300 (1) 305 (1) 3d (1) 5D (1) 6 (3) 60D (1) Adobe (1) after (3) after effects (1) ale (1) alexa (1) allas (1) ama (1) arri (1) átméretezés (1) autodesk (2) automaticduck (1) avid (16) blackmagic (8) blog (1) broadcast (9) bullet (1) camera (1) canon (1) cinestyle (1) class (1) cnn (1) color (1) colorist (1) composer (6) creativecow (1) crumple (1) cs5 (1) cs6 (2) davinci (7) demand (1) denoiser (1) design (2) detection (1) DNxHD (1) dnxhd (4) dslr (1) dualeyes (1) dupe (1) editing (1) edius (1) effects (3) fcp (2) FCP (4) fcp7 (1) FCPX (5) fcpx (3) fejkamera (1) fenyeles (1) fényelő (1) fényképező (1) final cut pro (3) fotos (1) free (1) funny (1) gear (1) gopro (1) grade (1) grading (8) graffiti (1) hd (1) HDR (1) hdslr (1) hero2 (1) HyperDeck (1) hyperdeck (1) indulas (1) ingyenes (1) interface (1) iso (1) kamera (5) kep (1) kirugas (1) kód (1) kulso (1) lassítás (1) lite (3) Magic (1) marketplace (1) media (10) monitor (1) motion (1) multi (1) multicam (1) noise (1) oktatas (3) oktatatas (1) on (1) plugin (3) pop (1) post (24) prelude (1) premier (3) pro (4) production (24) program (1) prores (2) qr (1) RED (1) RED scarlet (1) reklam (1) remego (1) resolve (7) ripple (1) rogzito (1) scarlet (1) shuttle (1) slate (1) smoke (2) speed (1) stabilizer (1) studio (3) tabbed (1) tilt (1) top (1) tracikng (1) training (5) trukkok (4) twixtor (1) update (1) upgrade (1) utomunka (4) v6 (1) vagas (6) vágás (2) vago (1) vicces (4) video (2) világítás (1) warp (1) webinar (1) xf (1) xml (1) youtube (2) zoom h4n (1) shift (1) Címkefelhő

Broadcast Post-Production

Televíziós technikával foglalkozó blog. Offline és Online vágási technikák és hírek a szakma világából.

AVID Media Composer TC szerint rendezés több kameránál

2011.12.27. 19:35 | Gergobergo | Szólj hozzá!

Korábban a Final Cut Pro-nál belefutottam abba a problémába, hogy Multicam esetén az egyik kamera pl. vágóképeket rögzített de folyamatosan leállította az operatőr a kamerát, így rengeteg kicsi file készült, ami persze tökjó volt, ha egy semleges képre volt szükség (közönség stb.) de ha szinkronban kellett dolgozni akkor már kicsit ügyeskedni kellett.

Persze meg lehetett oldani FCP alatt is de nem volt annyira egyértelmű a megoldás, létezett néhány külső program is hozzá amit kipróbáltam de azok nem működtek valami jól.

Az AVID-re való átállás közben eszembe jutott ez a probléma és utána néztem mégis hogyan lehet ugyanezt a problémát megoldani ezen a vágórendszeren.

A minta project esetében 3 kameráról van szó. A TC FreeRun kábellel szinkronizálva.

  • 1 db totál, folyamatosan rögzít kazettára (DVCAM)
  • 2 db a játéktéren, az egyik vágózik (klippek) a másik folyamatosan forog (P2 DV)

 Szerencsére az AVID AMA Import segítségével könnyedén lehet dolgozni a behívott klippekkel.

Screen Shot 2011-12-27 at 6.36.38 PM.png

A 3 db kamerának készítettem külön-külön Bin-t.

Screen Shot 2011-12-27 at 6.38.36 PM.png

Mivel a hasznos hang is a totál kamerán volt rögzítve logikus megoldás volt azt használni alapnak. Kijelöltem az egyetlen file-t (A-CAM) és a Bin menü AutoSequence parancsát alkalmaztam.

Screen Shot 2011-12-27 at 6.39.49 PM.png

A parancs létrehozott egy a forrásfile nevével megegyező szekvenciát, aminek a kezdő TC-je megegyezett a videó kezdő TC-vel. (ezt a részt akár el is lehet hagyni).

Ezután következett a B-CAM, amelyik a rengeteg vágóképet készítette. Az eljárás ugyanaz volt. Mivel néhány file TC IN pontja előrébb volt mint az A-CAM esetében ezért azokat elhagytam (próbafelvételek).

Screen Shot 2011-12-27 at 6.40.37 PM.png

És íme az eredmény:

Screen Shot 2011-12-27 at 6.40.51 PM.png

Az eljárás ugyanígy működött a 3. kamera esetében is.

Mikor megvolt a 3. szekvencia is, létrehoztam negyediket is, ami be a 3 kamera lesz betöltve egymás alá.

Screen Shot 2011-12-27 at 6.42.50 PM.png

A cseles dolog, hogy nem szeretnénk 4 óra feketét az anyag előtt ezért érdemes megváltoztatni a START TC-t. Ezt a Bin ablakban egyszerűen meg lehet tenni (bele kell klikkelni). Én az egyszerűség kedvéért az alap szekvencia (A-CAM) TC értékét adtam neki.

Screen Shot 2011-12-27 at 6.43.15 PM.png

Ezután a dolog egyszerű volt. Létrehoztam 3 db videó sávot és 6 db audio sávot (2 csatornás hangal dolgoztam). Érdemes a videó sávokat átnevezni, hogy egyszerű legyen azonosítani, hogy adott kamera melyik sávon található.

Az A-CAM a megegyező TC miatt egyértelműen a szekvencia elejére kerül.

A B-CAM beillesztésénél figyelembe kellett venni, hogy az induló TC 04:06:28:05. Ezért a timeline-nál is ott kell lennie a pointer-nek a beillesztésnél.

A legegyszerűbben úgy lehet odaugrani, ha a recorder ablakba beírjátok a numpad segítségével a timecode-ot.

Screen Shot 2011-12-27 at 6.46.02 PM.png

Utána egyszerű a cél trackeket megváltoztatod (V2, A3, A4) és Overwrite.

A C kamera esetében ugyanez volt az eljárás és a végén egy ilyen szekvenciát kaptunk.

Screen Shot 2011-12-27 at 6.49.11 PM.png

És innen kell nekiindulni a multicam-nek. Folytatás következik......

Címkék: media post avid trukkok production vagas multicam composer

A bejegyzés trackback címe:

https://broadcastmedia.blog.hu/api/trackback/id/tr743499515

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása